Can't Speak? Then Write.

#1

Sebelum masuk bulan Ramadhan lagi, semua orang dah bersiap-siap dah dengan perancangan masing-masing, nak buat aktiviti harian. Tak boleh nak buat aktiviti lasak-lasak, takut nanti penat. Tak boleh buat kerja outdoor sikit, semua nak buat kat dalam tempat-tempat sejuk. Takut panas, haus katanya. Tak apalah. Panas sikit je pun. Tu kan panas kat dunia, belum panas kat akhirat lagi, kata yang lain. Kan bulan puasa ni (lagi sedap kalau disebut bulan Ramadhan), lagi elok kalau kita bekerja lebih. Beribadah la lebih sikit. Kan kita kerja tu niat untuk ibadah (mengabdikan diri kepada Allah). Kalau kerja penat sikit nak komplen-komplen, ada la tu yang tak kena dengan kita. Niat kerja untuk apa sebenarnya? Tanya balik diri masing-masing. Zaman Rasulullah dulu, orang boleh pergi berperang masa bulan Ramadhan. Zaman millennium platinum sekarang ni, nak kerja lebih sikit dah mula mengeluh, aduhh. Macam mana ni?

#2

Bulan Ramadhan ni bulan sale yang…

View original post 1,153 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: